måndag 10 november 2014

Fars dag och lite annat

Ja då har det gått en vecka igen då, och två foton har jag skrapat ihop.
Lite fotande är lika med lite bloggande.
 
Jag är i alla fall glad att jag har en hobby att ta till den dagen då barnen inte vill leka med mig mer, när de stänger in sig på sina rum eller drar till kompisar.
Då ska jag fota OCH baka, och så ska jag börja pyssla och greja lite mer igen.

Nu är det mest det "vardagliga" som hinns med. Tvätta, städa, plocka, fixa i trädgården och lite annat.
Resten av tiden fyller vi helst med mys i hemmets lugna vrå eller umgänge med vänner.
 
I helgen gjorde vi faktiskt ett ryck. Vi bockade av en hel del på vår "att göra-lista".
Det känns superskönt.
Nu är trädgården redo för vintern.
Vi har ju rätt mycket jobb med vår trädgård.
 
Jag försöker tänka på vad en tidigare ägare till vårt hus sa:
- När barnen är små får ni vara glada om ni hinner med att ta bort det värsta ogräset och klippa gräsmattan. Sen får ni mer tid. Så kräv inte för mycket av er de första åren.
 
Nu är det ju tur att vi har mina föräldrar som titt som tätt kommer och kör en vända i trädgården. Det är så uppskattat.
 
 
I söndags firade vi far också. Meja-Lisa och Iris far och morfar.
Vi fick lunch och fika hos mormor och morfar.
 
Här är Meja-Lisa med när morfar får sin present.

 
Tidigt i morgon bitti åker jag i väg på konferens med jobbet.
Jag blir borta en natt och är åter hemma onsdag igen.
 
Jag kommer sakna mina tjejer, men jag ska njuta av att sova en hel natt. Det ska bli helt underbart.
 
Nu är det dags för att lägga lite barn, och för att packa inför i morgon.
 
På Instagram är jag mycket flitigare än här, så ni får spana på "Sofiolio" om ni vill se en skymt av mig.
 
Kram Sofia

2 kommentarer:

  1. Hej! Hittade din blogg av en slump och fastnade för dina fina bilder på dina barn. En nyfiken fråga bor ni i hela det huset eller är det ett flerfamiljshus? ;-) Hälsningar Kicki i Dalarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Kicki,
      Skrev nyss ett svar till dig men det verkar ha försvunnit:-)
      Kul att du hittat hit och att du gillade det du såg:-) Alltid kul att få höra ifrån sina läsare.
      Vi bor i hela huset. Men när det byggdes (1939) så var det ett flerfamiljshus, men genom åren har det byggts om. Vi har bott i huset i snart 4 år.
      Kram till dig

      Radera