måndag 22 december 2014

Jul nummer 1

Det är måndag kväll, vänner har nyss gått hem. En dag till, sen är det julafton.
Vi har redan haft en julafton tillsammans med min familj. På riktiga julafton åker vi och träffar Joels sida.
 
I kväll har vi haft vänner här. Vi har ätit, öppnat julklappar, pratat och haft det bra.
 
I lördags när vi hade jul här hemma så åkte faktiskt kameran fram.
Så jag ska visa er lite vad vi hade för oss.
 
Färdigt för gästerna att komma.
 
 
Två längtande tjejer.
Längtande efter klappar och kusiner.


 
 
Samlade i morfar/farfars knä.

 
 
Glögg och lite gott att tugga på.

 
Till lunch åt vi en Fisk- och skaldjurssoppa, levain, aioli och en stark ost.
(Till födelsedagspresent önskar jag mig en snygg kastrull/gryta)

 
Spännande när tomten kom cyklandes.

 
Ivriga kusiner hjälpte tomten med alla paketen.

 
Iris var väldigt skeptisk till tomten.

 
Min svägerska Sara hade bakat en smarrig chokladtårta till fikat.

 
Tärningsleken såklart.

 
Till kvällningen åt vi Jansson och knäckemacka.
Supergott.

 
Nu är det läggdags. I morgon väntar fika och lek med kompisar på förmiddagen, skridskoåkning på eftermiddagen och köttbullerullning och packning därefter.
 
Ha nu en mysig jul, så hörs och ses vi snart igen.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar