tisdag 16 december 2014

Pepparkaksbak

Det lackar mot jul, med en rasande fart.
Jag känner som att jag missat en vecka, förstår inte att om en vecka är det dagen före dopparedagen.
 
Jag gillar de här dagarna.
Jag planerar vad jag ska göra varje dag så att det inte blir någon stress på slutet. I kväll hade jag planerat att handla, skriva julkort och göra lite julgodis. Men än har jag bara gjort det vardagliga, mat, läggning, plockat undan och tvättat tre maskiner.
 
Handlingen får jag skjuta på, fotona till julkorten har inte kommit samt att jag tappat bort min lista med adresser.
Lite julgodis ska jag fixa efter det här.
 
Det går visst inte så bra med min planering. Men det löser sig. Jag har utrymme för det.
 
I söndags hade vi det årliga pepparkaksbaket hemma hos mormor och morfar, tillsammans med kusinerna.
 
Iris andra pepparkaksbak.
 
 
Stora kusinen Tova

 
Meja-Lisa

 
Kusin Ellen.
 
 
Det bakades för fulla muggar.
Pepparkakor både högt och lågt.


 
En paus för köttbullar och mos sen var de igång igen.
Iris tog en lång tupplur också.
Men sen så.

 
Full fart och full med tok.

 
Nej nu är det dags att få lite gjort i köket. Och förbereda julkorten lite också.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar