lördag 3 januari 2015

Gott nytt år - 2015

Här hemma är det lördagskväll.
En lugn och skön kväll. Joel är på grabbfest så jag/vi får klara oss själva.
 
I dag har Joel och Meja-Lisa och ett gäng andra pappor och barn varit och badat.
Jag och Iris hade en skön dag på hemmaplan. Vi fick besök av mormor och morfar och jag fick ta mig en springtur.
 
De lediga dagarna har vi fyllt med lite av varje.
Vi har bland annat städat bort julen.
 
Alla hjälps åt.
 
 
Nu är glada julen slut slut slut, julegranen kastas ut ut ut...

 
Sen fick tjejerna fiska fiskdam och fick sig en varsin gottepåse.
 
Nyår har vi firat också.
Nyårsafton började vi med att tillbringa vid pulkabacken.


 
Vi grillade korv och pinnbröd.

 
Jättetrevligt att träffa många bekanta och barn.

 
Full fart i backen.

 
En nyårsfin Meja-Lisa.

Kvällen tillbringade vi hemma hos vänner, tillsammans med ytteriligare ett par vänner.
Sex vuxna och fem barn.
 
Jättefint dukat bord.
 
 
 
Fördrink för killarna i soffan.
 
 
Småtjejerna.

 
Dukat för de stora barnen.
Det verkade som att de hade en kul kväll.
 

Min fina tjej.
 
 
Och så de minsta brudarna.

 
Vi ladgade varisn rätt den här kvällen.
Emma och Peters förrätt.
Mousse på jordärtskocka med havssallad.

 
Jenny och Urbans varmrätt.
Torskrygg med bland annat röbetor under chevre, honung och pinjenötter.


 
Min och Joels bidrag. Efterrätt.
Moccacreme caramel med marinerade hallon och krossade drömmar.

 
En trevlig kväll.
Och nu har 2015 dragit igång.
Känns skönt med ett nytt fräscht år framför oss.
 
Nu ska jag kolla på Stjärnorna på slottet.
 
Ha en mysig kväll.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar