onsdag 21 mars 2018

Skolavslutning 2017


Än en gång ska jag försöka komma ifatt och fortsätta fylla på med vårt liv här. Jag tror ju att jag ska komma ihåg "så som det är nu", men det gör jag ju inte, tiden går och vi förändras lite hela tiden, speciellt tjejerna.

I kameran finns bilder från juni 2017, det är dags att de får sin plats här och att jag sen fortsätter att fylla på med livet, med jämna mellanrum.

Mest blir det högtider och sammankomster, den "fina delen" av livet. Vardagen som är minst lika fin rullar på och förbi, den glöms bort att fotas.

I juni 2017 fick vi uppleva Meja-Lisas första skolavslutning, dagen då hon slutade förskoleklass.
Dagen då allt känns så lätt, när det är spring, skratt och sång på skolgården.
Förväntningar och glädje.


Förväntansfulla tjejer innan avfärd mot skolan och avslutning i kyrkan.

Meja-Lisa & Iris

Lillasyster Iris

När "Den blomstertid nu kommer" och andra vackra sommarsånger gör så att inte ett öga är torrt

Älskar skolavslutningar, det har jag alltid gjort. Är så glad att jag får uppleva detta många år fram över.

Snart är det ju dags igen, inte ens tre månader kvar.

Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar